O credință populară în rândul proprietarilor de mașini este că trebuie să-și lase mașina să se încălzească câteva minute înainte de a porni la drum. Ideea din spatele acestui lucru este de a lăsa motorul mașinii să ajungă la temperatura prin funcționarea la ralanti timp de câteva minute, totul pentru a proteja longevitatea și performanța motorului. Realitatea lucrurilor este însă diferită. Dacă vă lăsați mașina la ralanti câteva minute, nu vă pierdeți doar timpul, ci și combustibil valoros.
Este un sfat de pe vremea motoarelor cu carburatie!
Cine v-a spus că trebuie să vă opriți mașina într-o dimineață friguroasă pentru a „încălzi lucrurile”, ar putea fi blocat într-o deformare a timpului. Înainte de 1980, majoritatea mașinilor aveau carburatoare, iar aceste motoare trebuiau să se încălzească iarna. De ce? Carburatoarele reglau amestecul aer-combustibil din interiorul motorului și nu puteau ajusta cu precizie raportul aer-combustibil pe vreme rece.
Sistemele cu Injectie Electrica
În zilele noastre, practic fiecare mașină vândută în România are un sistem electric de injecție de combustibil care ajută la menținerea amestecului perfect aer-combustibil necesar pentru un eveniment de ardere, indiferent de temperatura ambientală. Prin urmare, încălzirea mașinii înainte de a conduce într-o zi friguroasă a devenit de domeniul trecutului. Senzorii din sistemul electronic de injecție de combustibil al mașinii tale reglează amestecul aer-combustibil în timp real, indiferent de temperatura de afară.
Motive pentru a evita turația la ralanti iarna
Provoacă deteriorarea motorului: Vă întrebați de ce este aprins indicatorul luminos de verificare a motorului? Poate fi din cauza deteriorării motorului de la ralanti în timpul iernii. „Încălcarea mașinii la frig nu numai că irosește combustibil, ci și uleiul din componentele esențiale care ajută motorul să funcționeze, și anume cilindri și pistoane”. Mai puțin ulei înseamnă mai multă frecare, mai multă uzură și o durată de viață mai scurtă a motorului dumneavoastră.
„Serviciul și expertiza auto aici sunt de neegalat. Caut onestitate și servicii la un service auto și acest loc oferă în mod constant aceste lucruri "
Începând cu anii 1980, producătorii de mașini au trecut de la utilizarea carburatoarelor la un sistem mai avansat – injectoarele electrice de combustibil. Ca atare, mașina este echipată cu senzori care măsoară temperatura ambientală exterioară. Acest sistem permite injectorului electric de combustibil să ajusteze amestecul aer-combustibil pentru a ține cont de vremea rece.
De obicei, un injector electric de combustibil va crea un amestec aer-combustibil bogat în combustibil, eliberând mai multă benzină, compensând nivelurile scăzute de evaporare.


De ce multi oameni cred ca încălzirea motoarelor la relanti este așa importanta iarna
Motoarele cu ardere internă funcționează prin amestecarea benzinei cu aer în cilindrii motorului. O dată ce amestecul aer-combustibil este comprimat, amestecul este aprins de bujia, care mișcă pistoanele. În anii trecuți, în special înainte de anii 1980, un carburator controla amestecul de combustibil și aer. Un dezavantaj al carburatorului a fost incapacitatea acestuia de a controla cu precizie combustibilul din amestecul aer-combustibil.
Acest sistem permite injectorului electric de combustibil să ajusteze amestecul aer-combustibil pentru a ține cont de vremea rece.
De obicei, un injector electric de combustibil va crea un amestec aer-combustibil bogat în combustibil, eliberând mai multă benzină, compensând nivelurile scăzute de evaporare.
Având în vedere acest lucru, atunci când îți lași mașina la ralanti, consumi mai mult combustibil cu un beneficiu mic sau deloc.