Proiecte Speciale

Offroad

Masina din service este: Toyota Land Cruiser J90 3.0 D4-D 
Constatare: probleme cu injectoarele/ înlocuire

Chiar dacă orice Toyota este considerată robustețea întruchipată, fiecare model sau motor are câteva puncte slabe. Problemele (rare, totuși) cu injectoarele cunt unele dintre cele comune pentru acest model de motor.

Prezentare generală
Land Cruiser Prado J90 (Generatia a doua)

Un off roader emblematic, nascut din celebra serie LC70 si continuat de ceea ce vedem astazi pe strazile noastre LC 120, si actuala LC150. Prado inseamna pajiste, lunca, poiana in limba spaniola. Motorul de pe aceasta masina este si acum in uz!

Apărut pentru prima dată în Iulie 2000, 1KD-FTV a fost prima iterație a acestei generații și a fost folosit pentru prima dată în Toyota Land Cruiser Prado J90.

1KD-FTV este un motor diesel de 3,0 L (2.982 cm3) cu patru pistoane si injectie common-rail D-4D (diesel cu injecție directă în patru timpi cu rampă comună), cu turbocompresor cu duză variabilă (VNT) și intercooler.

  • Are 16 supape și un arbore cu came dublu în cap (DOHC).
  • Alezajul și cursa sunt de 96 mm × 103 mm. Acesta generează 127 kW (170 CP; 173 CP) la 3400 rpm și 343-410 N⋅m de cuplu la 1800-3400 rpm,
  • Linia roșie a acestui motor este la 4200 rpm.
  • Raportul de compresie este de 17,9:1.

 

Acest motor folosește tehnologia de injecție de combustibil D-4D Common Rail de la Toyota, care funcționează la presiuni ultra-înalte de până la 1.350 bar (19.600 psi), ceea ce este de aproximativ 8 ori mai mare decât presiunea sistemelor convenționale de injecție de combustibil într-un „common rail” care alimentează injectoare pe toți cei patru cilindri.

Acesta este combinat cu un ECU pe 32 de biți care controlează cantitatea de combustibil, sincronizarea supapelor și presiunea de supraalimentare la diferiți parametri ai motorului, rezultând cea mai bună economie de combustibil și, de asemenea, utilizarea deplină a puterii în timpul accelerației. Injecția pilot este, de asemenea, utilizată de sistemul de combustibil common rail pentru a ușura funcționarea motorului. Cantități mici de combustibil sunt introduse în camera de ardere înainte de evenimentul principal de injecție, reducând timpul de întârziere și promovând o ardere mai continuă și completă. Zgomotul exterior și interior al motorului este, de asemenea, redus.

Motorul 1KD produce cu 17% mai multă putere cu un consum de combustibil cu 11% mai mic decât predecesorul său, motorul 1KZ.

Acest motor a fost folosit pentru prima dată la Toyota Land Cruiser Prado, a treia generație Hilux Surf, a cincea generație HiAce și acum folosit la Toyota Fortuner și Toyota Hilux.

Masina din service este:

MITSUBISHI PAJERO III 2007

3500 CC, 120 KW

Seria 6G7, cunoscută și sub denumirea de motor Cyclone V6, este o gamă de motoare cu piston V6 produse de Mitsubishi Motors din 1986 până în 2021. Seria include cinci variante de cilindree, atât SOHC, cât și DOHC, cu configurații aspirate natural și turbo. Unele versiuni au, de asemenea, sincronizare variabilă a supapelor MIVEC și injecție directă de benzină, iar motorul a fost motorul principal pentru Mitsubishi, cu excepția unei producții scurte de V8 din 1999-2001. 6G7 a fost folosit în sedanuri de ultimă generație și a fost echipat cu twin-turbo pentru Mitsubishi GTO, făcând-o cea mai puternică mașină produsă de companie la acea vreme.